logo proalpha 2018Firma PUKY założona w 1949 roku w Niemczech, która z początku produkowała rocznie około 4000 hulajnóg i trójkołowców, dzisiaj posiada moce wytwórcze by tworzyć ponad 700 tysięcy pojazdów tego typu na rok. Od początku swojego istnienia, samych trójkołowców firma wyprodukowała ponad 4.8 miliona, a wiele z nich przekazywanych z pokolenia na pokolenie daje radość dzieciom na całym świecie po dziś dzień. W samym roku 2014 PUKY GmbH wygenerowała 45 milionów euro przychodów ze sprzedaży swoich produktów. Dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu ERP dla firm produkcyjnych proALPHA, przedsiębiorstwo zdołało zmapować wszystkie kluczowe procesy biznesowe, zarówno te wewnętrzne jak i zewnętrzne i zoptymalizować je w taki sposób aby uzyskać efekt wartości dodanej.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Wsparcie ERP dla kooperacyjnego modelu współpracy

Innowacje, wysokiej jakości materiały i produkty oraz dopracowany proces produkcyjny to klucz do międzynarodowego sukcesu marki. Dlatego dopracowanie logistyki codziennych operacji jest tak istotne dla PUKY.

PUKY współpracuje z ponad 700 osobami o różnym stopniu niepełnosprawności. Osoby te pakują i składają rowerki i hulajnogi z przesłanych półproduktów. Każdy zewnętrzny warsztat zatrudniający niepełnosprawnych jest odpowiedzialny za zarządzanie czasem i zadaniami swoich pracowników. PUKY dostarcza materiały i przeprowadza regularne audyty jakości złożonych w warsztatach produktów.

Taki podział obowiązków tworzy duże wymagania związane z procesami logistycznymi. Z jednej strony przepływ materiałów i kosztów musi być kontrolą, z drugiej zaś warsztaty współpracujące z PUKY nie posiadają odpowiedniej infrastruktury aby przekazywać wymagane dane do centrali filmy.

Idealnym rozwiązaniem tego problemu stał się system proALPHA. Oprogramowanie to zintegrowało procesy logistyczne w centrali ze wszystkimi współpracującymi z nią warsztatami.

Raportowanie danych dzięki proALPHA e-business (b2b)

Zapasy materiałowe oraz roczna przepustowość produkcyjna centrali i warsztatów planowane są w systemie proALPHA. Oprogramowanie mapuje poszczególne warsztaty jako wydzielone obszary produkcyjne, a ich a paczki zleceń od centrali jako zlecenia do produkcji w celu zapewnienia ustawicznego planowania. Warsztaty raportują zwrotnie dane do centrali za pomocą portalu internetowego opartego o moduł proALPHA e-business (b2b). Pracownicy mogą sprawdzać jakie zlecenia im przypisano. Kiedy warsztaty oznaczają zlecenia jako zrealizowane otrzymują specjalne kredyty, rodzaj punktacji w oparciu o którą centrala rozlicza się finansowo ze swoimi warsztatami podwykonawczymi. Jeden system informatyczny spina w całość wszystkich podwykonawców i centralę PUKY, a wszystkie zamówienia mogą być śledzone na żywo z jednego punktu co umożliwia zapanowanie nad zdecentralizowaną produkcją opartą o zlecenia zewnętrzne.

Wydajne zarządzanie przestrzenią magazynową

Z racji faktu, że warsztaty podwykonawcze nie posiadają dużych zdolności przechowawczych, PUKY przechowuje wszystkie materiały, półprodukty i produkty w magazynie wysokiego składowania w centrali. Materiały przez cały cykl swojego życia są własnością PUKY dlatego nie muszą być rozchodowywane na czas transportu do podwykonawcy. Wszystkie półprodukty, materiały jak i gotowe produkty przez cały czas śledzone są za pomocą modułu WMS (Warehouse Management Software), który zarządza ich przepływem generując odpowiednie dokumenty magazynowe. Każdy wózek widłowy i paletowy wyposażony jest w kolektor, który skanuje kody kreskowe lokalizacji na magazynie i przesyła tą informację bezprzewodowo do bazy danych modułu WMS w systemie proALPHA. Przy każdym przyjęciu lub rozchodzie indeksów magazynowych, magazynierzy zawsze wiedzą gdzie odłożyć lub skąd zabrać towar. „Dzięki proALPHA zarządzanie magazynem odbywa się bez problemu” - mówi Jan Julius, szef sprzedaży w PUKY.

Źródło: www.proalpha.com/pl/

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top