loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ
Obecnie przedsiębiorstwa mają o wiele bardziej sprecyzowane wymagania odnośnie systemu wspomagania zarządzaniem. Rośnie świadomość definicji idealnego systemu ERP. Często firmy wybierają kolejny system ERP, bo z takich czy innych względów, obecny nie spełnił ich oczekiwań. Przedsiębiorstwa są bogatsze o doświadczenia zarówno pozytywne jak i negatywne. Decyzje o wyborze systemu są poprzedzone rzetelnymi przygotowaniami dotyczącymi wymagań funkcjonalnych. Firmy może nie do końca wiedzą, jaki powinien być idealny ERP, ale poprzez zaprzeczenie stanu niedomagania obecnego systemu zarządzania kreują wizję swoich oczekiwań. Dlaczego zatem firmy decydują się na zmianę systemu?


 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Najczęstsze powody to niewydolność funkcjonalna (szczególnie w kontekście zmian przepisów prawa), błędy w oprogramowaniu, długi czas reakcji na zgłoszenia serwisowe, niska wydajność aplikacji, wysoki koszt utrzymania systemu, przestarzałe technologie jego tworzenia, słabe wsparcie dla nowoczesnych technologii wytwarzania (jak np. Przemysł 4.0), trudności w integracji z innymi aplikacjami (np. klasy MES), mała elastyczność w implementacji dedykowanych rozwiązań, brak perspektyw rozwoju itd.

Czy jeśli sprostamy tym trudnościom, to otrzymamy system idealny? I czy będzie to jeden system? A może kilka, zintegrowanych bardziej lub mniej? A może firmy w ogóle nie potrzebują systemu ERP a tylko usług wspierających prowadzenie biznesu, opartych o narzędzia informatyczne?

Idealny system to taki, który nie sprawia nam kłopotów, wspiera obecne procesy biznesowe, a także - co ważne - gwarantuje wsparcie, świadczone w przyszłości. Poza tym zapewnia pomoc wysokiej klasy konsultantów, których wiedza i doświadczenie pozwalają na wspieranie kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa.

Wybierając system ERP firmy kierują się kryterium czysto biznesowym. Jest to inwestycja, która musi przynieść wymierne korzyści finansowe w jasno określonych obszarach i krótkiej perspektywie czasu. Z systemem ERP jest o tyle problem, że aby był skuteczny, wymaga wysokiej jakości danych. Przedsiębiorstwa definiują obszary funkcjonalne precyzyjnie, obszar wdrożenia lokując w zagadnieniach charakterystycznych tylko i wyłącznie dla danego obiektu gospodarczego.

Reasumując, stwierdzić można, że nie do końca wiadomo, jaki powinien być idealny system ERP, za to łatwiej określić, jaki być nie powinien. Systemy ERP poprzez ciągłe doskonalenie zmierzają do ideału systemu wspomagania zarządzania, ale czy już go osiągnęły, śmiem wątpić.

W przypadku aplikacji Rekord.ERP dążenie do ideału przekłada się na jego cechy funkcjonalne takie jak: elastyczność, możliwość dostosowania w szerokim zakresie, silne wsparcie dla nowoczesnych technik planowania produkcji, „odpapierzenie produkcji”, możliwość budowy dedykowanych rozwiązań np. B2B, nowoczesne aplikacje przeglądarkowe (eserwis, eCRM) oraz proponowany model sprzedaży systemu. Nie bez znaczenia jest proponowany przez Rekord SI alternatywny system licencjonowania oparty o miesięczne opłaty świadczonych usług z wykorzystaniem systemu Rekord.ERP. Zdecydowana większość kontraktów realizowana w ostatnich latach działa w oparciu o taki właśnie model sprzedaży.

Autor:Janusz Mleczko – główny konsultant ds. systemów produkcyjno-logistycznych w Rekord SI.
Źródło: www.rekord.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top