loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Szykowny system ERP

InterSzyk, jedna z największych hurtowni odzieżowych działających na terenie całej Polski, wdrożyła system ERP Comarch CDN XL. Implementację systemu, który kompleksowo usprawnił proces sprzedaży w InterSzyk, przeprowadził Platynowy Partner Comarch – firma Insoft Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.
InterSzyk realizuje swoją sprzedaż poprzez hurtownię oraz sieć przedstawicieli handlowych, współpracując z wieloma odbiorcami i dostawcami. Rosnące grono klientów sprawiło, że firma zaczęła szukać odpowiedniego systemu IT. Pozostawanie konkurencyjnym na tak dynamicznym rynku, jak odzieżowy, musi być wspierane przez nowoczesne narzędzia informatyczne.
Głównym celem wdrożenia oprogramowania Comarch było usprawnienie całego procesu sprzedaży, w tym wystawiania dokumentów handlowych oraz w szczególności procesu obsługi klienta. W tym celu wdrożono moduły handlowe, m.in. moduł Detal, który pozwala sprawnie i szybko wystawiać dokumenty handlowe oraz przyjmować zapłaty – mówi Jacek Kozikowski, właściciel firmy InterSzyk.
Wdrożenie systemu Comarch CDN XL objęło moduły: Sprzedaż, Księgowość, Środki Trwałe oraz Detal. Zaimplementowane moduły Comarch OPT!MA w wersji offline to Handel, Analizy oraz Kasa/Bank. Poza samym oprogramowaniem, Insoft Consulting dostarczył także firmie InterSzyk niezbędną infrasturkturę informatyczną czyli serwery, oprogramowanie serwerowe oraz stacje robocze.

Poza standardowymi funkcjonalnościami Comarch CDN XL, zespół Insoft Consulting przygotował również dodatkowe rozwiązania, wśród których warto wymienić: autonumerację towarów i kontrahentów , mechanizm programowania czytników cen , rejestrację i synchronizację zapłat oraz mechanizm do automatycznej wyceny towarów.

Firma InterSzyk wykorzystuje także dedykowany pakiet analityczny, który umożliwia jej nalizę danych zapisanych w systemie ERP z obszarów handlu i księgowości. Pozwala to na łatwy dostęp do informacji zarządczych oraz umożliwia wykonywanie analiz nie tylko przez osoby zarządzające, ale również przez pracowników operacyjnych. Ponadto w systemie prowadzona jest rejestracja kodów pocztowych klientów detalicznych, a uzyskane dane są analizowane. W wyniku tego firma InterSzyk ma możliwość sprawdzania, z jakich regionów pochodzą jej klienci detaliczni.

Firma InterSzyk obsługiwana jest od strony księgowej przez biuro rachunkowe, które pracuje bezpośrednio w systemie ERP, za pośrednictwem łączy internetowych, na udostępnionym serwerze terminalowym. Znacząco ułatwia to obieg dokumentów oraz całą pracę księgowości. Zapisy księgowe wprowadzane są z wykorzystaniem wielopoziomowego planu kont, które może być rozbudowywane w zależności od potrzeb analitycznych firmy.
Wśród korzyści odniesionych z wdrożenia systemu Comarch CDN XL warto wymienić m.in. automatyzację codziennej pracy w sprzedaży i księgowości, usprawnienie obiegu informacji, podniesienie jakości obsługi klienta czy wsparcie przedstawicieli handlowych – dodaje Jacek Kozikowski.
Źródło: COMARCH

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top