loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Royal Collection z Retail Columbus

Wdrożenie systemu ERP -  Microsoft Dynamics AX umożliwiło m.in. śledzenie sprzedaży w czasie rzeczywistym w 23 salonach firmy, bieżące analizowanie bezpośrednich i pośrednich kosztów wprowadzania na rynek kolekcji oraz dynamiczny podgląd stanów w magazynach, w tym sklepowych. Korzyści z zintegrowanego systemu zarządzania sprzedażą jest jednak więcej – mówi Piotr Szczerbiak, project manager Columbus Polska, odpowiedzialny za wdrożenie w Royal Collection.

 

Dzięki wertykalnemu (branżowemu) rozwiązaniu Columbus Retail opartego na Microsoft Dynamics AX, zautomatyzowane zostały procesy zarządzania sprzedażą detaliczną oraz wewnętrzną logistyką firmy, m.in. zatowarowanie salonów, obsługę reklamacji, wewnętrznych i zewnętrznych rozliczeń z dostawcami (w tym komisowymi i agencyjnymi). Ponieważ dane spływają do centrali Royal Collection co 2-4 godziny, firma może na bieżąco tworzyć, śledzić oraz planować na poziomie centralnym i każdego sklepu zapotrzebowanie oraz obrót towarami. Tym samym usprawniono zarządzanie relacją podaży i popytu. Z kolei mniejsze stany magazynowe i większa rotacja towaru to większa rotacja kapitału i większe zyski. - Wszystko to proste wręcz banalne prawdy ekonomii, a jednak większość firm detalicznych ma z tym poważne problemy, choć się do tego oczywiście nie przyzna - dodaje Paweł Szczerbiak.

Daje to nam olbrzymią przewagę na rynku, gdzie do zarządzania kampaniami, kolekcjami i zatowarowaniem firmy wciąż wykorzystuje się najczęściej arkusz Excel, intuicję oraz przestarzałe, nie zintegrowane oprogramowanie, które dostarcza zbiorcze wyniki dopiero po ich zebraniu i przetworzeniu najczęściej raz pod koniec miesiąca. To za późno. Jeśli firma chce odnieść sukces, musi nie tylko idealnie trafić z kolekcją w sezon, ale też błyskawicznie dostosowywać podaż do popytu. Royal Colection jest i chce być nadal dynamicznie rozwijającą się marką. Dlatego w raz z inwestycjami w sprzedaż i sklepy inwestujemy dynamicznie w informatyczne wsparcie sprzedaży, co ma nam wkrótce przynieść wymierne korzyści – wyjaśnia Piotr Michalski, dyrektor zarządzający Royal Collection.

Bez zintegrowanego systemu do sprzedaży detalicznej jest to dość trudne. W ciągu kilku lat Royal Collection wdrożył i używał systemów, które wraz z rozwojem sieci wspomagały kolejno m.in. zatowarowanie centralne, logistykę wewnętrzną, księgowość i centralny magazyn, sprzedaż detaliczną, itd. Jednak przepływ informacji między tymi systemami a więc i działami firmy pozostawiał wiele do życzenia. Dane były kumulowane okresowo, półautomatycznie. Rodziło to szereg utrudnień. Infrastruktura informatyczna była rozbudowana i kosztochłonna, a analiza sprzedażowa prowadzona była po 1-2 tygodniach na bazie danych księgowych. W tej chwili odbywa się to zaraz na drugi dzień.

Zarządzanie sprzedażą detaliczną za pomocą jednego, zintegrowanego systemu przebiega nieporównywalnie sprawniej. Wiele procesów zostało zautomatyzowanych i będzie dalej usprawnianych. Wystarczy raz wprowadzić dane do centralnej bazy danych, system sam martwi się o ich rozprzestrzenianie – dodaje Piotr Michalski. Firma może więc błyskawicznie reagować na wahania popytu. Jeśli maleje zainteresowanie kolekcją, można skorygować ceny i przekazać ją do tych punktów sieci, gdzie cieszy się większym zainteresowaniem, a w jej miejsce szybciej wprowadzić nową linię.

Przesył danych odbywa się w systemie off-line, co dla systemów klasy ERP nie jest standardem. Opracowane przez firmę Columbus rozszerzenia – moduły Galaxy i SAX wykorzystują do komunikacji między centralą a kasami w salonach sprzedaży bezpośrednie połączenia TCP/IP, kolejkowanie pakietów danych, szyfrowanie, kompresję danych, itp. Wszystko to jest zautomatyzowane i podlega bezustannej automatycznej kontroli. Problemy w komunikacji system sygnalizuje za pomocą poczty elektronicznej administratorom.

- Wybranie systemu off-line eliminuje ryzyko wstrzymania sprzedaży z powodu awarii sieci telekomuniakcyjnej. Dla Royal Collection, który przywiązuje dużą wagę do bardzo dobrej, a więc także ciągłej obsługi swych klientów, ma to strategiczne znaczenie – mówi Piotr Szczerbiak.

Źródło: www.columbusit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top