loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Finanse Farmacolu pod nadzorem SAP

Bazując na doświadczeniach konsultantów firmy IDS Scheer, Farmacol S.A. − potężny dystrybutor artykułów farmaceutycznych o rocznych obrotach prawie 3 mld zł − wdrożył system zintegrowanego zarządzania finansami firmy SAP w całej swojej grupie kapitałowej.

Farmacol wdrożył podstawowe funkcjonalności zarządzania finansami z aplikacji mySAP ERP Financials. Są to moduły: finanse (FI), środki trwałe (FI AA), treasury (TR), kontroling (CO). Bardzo ważnym elementem projektu było utworzenie automatycznych interfejsów do własnego systemu logistycznego przedsiębiorstwa, obejmujących zarówno przekazywanie dokumentów, jak i rozliczeń pomiędzy systemami. − Z uwagi na olbrzymią skalę działania firmy – setki tysięcy operacji miesięcznie −  napotkaliśmy na trudności natury ewidencyjnej. Właściwie przygotowywaliśmy dwa interfejsy. Jeden do przekazywania danych o ruchach magazynowych − firma zajmuje się sprzedażą leków do aptek i w związku z tym przeprowadza olbrzymią liczbę wydań leków. Drugi natomiast rejestruje skomplikowane rozliczenia, które też są wysyłane do systemu logistycznego. Przygotowanie interfejsów wymagało dostosowania obu systemów: SAP i logistycznego autorstwa firmy Polsoft. Interfejs jest konfigurowalny, czyli klient może w dalszym ciągu mapować operacje występujące w procesie logistycznym na system SAP – mówi Waldemar Kaduk, szef projektu w IDS Scheer Polska. − Interfejsy –  krytyczne punkty projektu – działają poprawnie i jedynie niewielki promil operacji wymaga interwencji informatyków – mówi Bogusław Kobic.

Prace wdrożeniowe systemu zarządzania finansami w Farmacolu trwały 9 miesięcy. Z systemu korzysta 100 użytkowników w kilku lokalizacjach: katowickiej centrali i jednostkach gospodarczych w Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Jak przyznaje Bogusław Kobic, udało się uzyskać założone cele zdefiniowane przed podjęciem decyzji o wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania finansami: konsolidację danych, możliwość standaryzacji  pewnych obszarów raportowania, jak i przychodzącej informacji.

Farmacol planuje dalszą centralizacji funkcji księgowych, wdrożenia hurtowni danych, umożliwiającej bardziej precyzyjne analizy i prognozy.

Podpisanie umowy z IDS Scheer jest pochodną dobrej współpracy z tym partnerem wdrożeniowym. - To wysokiej  jakości, kompetentni, dobrze przygotowani fachowcy, jestem pod wrażeniem zaangażowania tego zespołu i jego umiejętności. Aż szkoda, że nie mogli być dla nas częściej dostępni – mówi Bogusław Kobic.

Źródło: www.ids-scheer.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top