Samoobsługa pracownicza w Pekao SA

DELOITTE - systemy informatyzneFirma doradcza Deloitte wdraża system samoobsługi pracowniczej oraz menedżerskiej oparty o rozwiązanie SAP Human Capital Management dla Banku Pekao SA. Jest to jedno z najnowocześniejszych i najbardziej kompleksowych rozwiązań na polskim rynku.
Implementacja systemu jest kolejnym etapem konsekwentnie realizowanej polityki optymalizacji procesów HR w Banku Pekao SA. Pierwszym krokiem było wdrożenie platformy kadrowo-płacowej SAP w 2009 r., które także odbyło się przy wsparciu firmy doradczej Deloitte. W trakcie półrocznego projektu udało się uruchomić rozwiązania kadrowo-płacowe dla ponad 22.000 aktywnych pracowników Banku Pekao SA i spółek zależnych.

Obecnie wdrażana aplikacja umożliwi pracownikom wgląd w ich dane osobowe, limity przysługującego urlopu, harmonogramy czasu pracy oraz zapewni dostęp do elektronicznego paska płacowego. Pozwoli też na samodzielną realizację wielu czynności kadrowych, związanych z rejestracją i rozliczeniem czasu pracy oraz aktualizacją danych personalnych. Wdrożenie obejmie również hurtownię danych, która dostarczy informacji zarządczej, niezbędnej do efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi. Na początku października, w Banku, został wdrożony elektroniczny obieg wniosków urlopowych. W kolejnym etapie zostanie uruchomiona procedura pozwalająca na składanie wniosków kadrowych przez menadżerów.
To kolejny krok w konsekwentnie realizowanej przez Bank strategii optymalizacji zarządzania kadrami. Zainteresowanie pracowników Banku tym rozwiązaniem, oceniane przez ilość osób które zalogowały się do systemu, jest ogromne; mimo, że do eksploatacji oddaliśmy dopiero małą część systemu. Bardzo cieszymy się z możliwości współpracy z tak innowacyjnym, ale też wymagającym klientem - mówi Adam Bieńko, Dyrektor Działu Enterprise Applications w Deloitte.
Elektroniczny obieg dokumentów kadrowych zautomatyzuje wiele procedur w ramach procesów HR. Umożliwienie personelowi samodzielnego wykonywania niektórych czynności, pozwoli zoptymalizować inne procesy w firmie. Dodatkowo pracownicy, którzy dotychczas zajmowali się manualną obsługą tych procesów w zespole HR, będą mogli wykonywać inne zadania o znaczeniu strategicznym dla rozwój kapitału ludzkiego Banku. Odejście od przetwarzania papierowych dokumentów to również obszar potencjalnych oszczędności.

Projekt jest jednym z najszerszych, pod względem funkcjonalnym, wdrożeniem tego rodzaju rozwiązań w Polsce.
Jego celem jest udostępnienie pracownikom nowoczesnego narzędzia wspierającego ich w obsłudze spraw kadrowych, które wcześniej wymagały tworzenia papierowych dokumentów i nierzadko angażowały kilka osób. Chcemy konsekwentnie usprawniać procesy kadrowe w Banku. Zostaliśmy uznani przez instytut CRF za najlepszego pracodawcę w Polsce w 2010 r. To duży zaszczyt, ale zarazem zobowiązanie do doskonalenia w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. – mówi Anna Parulska, Dyrektor Zarządzający Centrum Obsługi Kadrowej Banku Pekao SA
Wdrożenie stanowi duże wyzwanie w wymiarze technologicznym, jak i organizacyjnym. Z aplikacji już teraz korzysta 18 tysięcy pracownikó,w w ponad tysiącu placówek Banku. Przygotowanie i przeprowadzenie całego projektu to jednak wysiłek, który warto było podjąć. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych korzystnie wpłynie na efektywność procesów kadrowych, a za tym idzie, na satysfakcję pracowników. – mówi Małgorzata Paśnicka, Dyrektor Operacyjny w Centrum Obsługi Kadrowej, Lider Projektu.
Źródło: Deloitte Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top