Budowa autostrady pod kontrolą SAP HCM

 GAVDI Polska w ramach współpracy z firmą Stump-Hydrobudowa Sp. z o.o. rozpoczęła nowy projekt – wdrożenie oceny czasu pracy. Założeniem projektu jest usprawnienie procesów w zakresie zarządzania czasem pracy, obejmujących planowanie, rejestrację rzeczywistego czasu pracy, rozliczanie czasu pracy, raportowanie wyników rozliczenia.

Współpraca GAVDI z firmą Stump-Hydrobudowa rozpoczęła się w listopadzie 2007 r. od wdrożenia SAP HR w Grupie Alpine Bau GmbH, do której obecnie należy Stump-Hydrobudowa. Implementacja SAP HR była realizowana w spółkach w Niemczech, Austrii i Polsce - GAVDI była odpowiedzialna za wdrożenie w Polsce.

Od momentu zakończenia wdrożenia GAVDI Polska świadczy usługi serwisowe dla Stump-Hydrobudowa oraz współpracujących z nią podmiotów, dbając o bieżące utrzymanie i rozwój systemu. Obecnie realizuje projekt polegający na uruchomieniu funkcji oceny czasu pracy w spółce Alpine A1. Zatwierdzona już została koncepcja biznesowa projektu i rozpoczyna się konfiguracja systemu na potrzeby klienta.

Spółka jawna Alpine A1 wygrała przetarg na budowę 12 km ostatniego odcinka autostrady A1 do granicy państwa. Stump-Hydrobudowa świadczy dla Alpine A1 usługę prowadzenia ksiąg i rozliczania wszystkich spraw kadrowo-płacowych, w ramach współpracy między spółkami koncernu, dlatego również partycypuje w projekcie wdrożenia. Na decyzję o implementacji rozwiązania oceny czasu pracy wpłynęła specyfika branży budowlanej.

W drogownictwie ważne jest precyzyjne rozliczanie czasu pracy zgodnie z kodeksem pracy, tym bardziej że podmiot jest zagraniczny i nie może narazić swojego dobrego imienia - wyjaśnia Marek Sinica, dyrektor finansowy Stump-Hydrobudowa. - Alpine buduje w Polsce również stadiony, nie tylko autostrady.

Po uruchomieniu funkcji oceny czasu pracy Alpine A1 zyska automatyczną kontrolę norm, które należy zachować w przypadku zarządzania czasem pracy, zgodności z różnego rodzaju przepisami wynikającymi z kodeksu pracy czy z wewnętrznych uregulowań klienta, nad którymi trudno zapanować bez wsparcia systemu IT.

W drogownictwie bardzo istotny jest elastyczny system planowania czasu pracy. Prace zależą od przygotowania frontu robót, w znacznym stopniu od warunków pogodowych (np. zimą nie kładzie się asfaltu). Żeby efektywniej wykorzystywać pracowników, Alpine A1 przeszła na 4-miesięczny okres rozliczania czasu pracy.

Pracodawcy łatwiej sterować średnim czasem przepracowanym przez danego pracownika czy grupę w dłuższym okresie – tłumaczy Teresa Olszewska, prezes GAVDI Polska SA. - Gdyby rozliczenia prowadził co miesiąc, w którymś miesiącu nastąpiłoby spiętrzenie prac i musiałby płacić za godziny nadliczbowe, a w pozostałych nie miałby szansy tego zbalansować. W dłuższym okresie rozliczeniowym taka szansa istnieje.

System IT będzie również automatycznie kontrolował, czy pracownik korzysta z dobowego czy tygodniowego odpoczynku, czy w jego przypadku zachowana jest średniookresowa norma czasu pracy. Czy pracownik przekroczył roczny limit godzin nadliczbowych. Albo powinien mieć dzień wolny, a mimo to jest w pracy. Tego typu sytuacje będą automatycznie wykrywane i komunikowane użytkownikom. Dzięki systemowi IT będzie można uniknąć dużego nakładu pracy na manualną obsługę tego typu zdarzeń.

Spodziewane korzyści z wdrożenia? Ograniczenie kosztów działania i efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów ludzkich. Najważniejszą jednak korzyścią jest uzyskanie dzięki rozwiązaniu IT elastyczności zarówno w przypadku pracodawcy, jak i pracownika.

Szalenie cenię sobie elastyczność w zarządzaniu i prowadzeniu biznesu – reasumuje Marek Sinica. - Gdy jestem elastyczny, w razie jakichś problemów szukam rozwiązań awaryjnych. W tym przypadku chodzi o elastyczność w dysponowaniu zasobami ludzkimi.

Optymalizacja procesów zarządzania czasem pracy za pomocą systemu HCM wprowadza nową jakość w biznesie. Jej efektem są wielowymiarowe oszczędności. Składają się na nie zarówno te najbardziej wymierne, związane z odciążeniem kierowników i działu kadr, jak i niewymierne, ale równie istotne, wynikające z poprawy kontroli czasu pracy i dysponowania nowoczesnym narzędziem zarządczym. Dodatkową korzyścią jest eliminacja błędów w całym procesie obsługi pracownika, a więc i zminimalizowanie ryzyka kary od Państwowej Inspekcji Pracy czy sądu pracy.

Źródło: www.gavdi.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top