Atlas w Chmurze – cyfryzacja polskiego biznesu na IBM Connect

Tak przebiega cyfryzacja biznesu w Łodzi – mieście, o którym CIO Grupy Atlas, Bogusław Święcicki, mówi, że leży w sercu Europy. Pierwszy polski mówca w historii konferencji IBM Connect, opowiadał w Orlando o konsolidacji Grupy ATLAS przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi IT.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
boguslaw swiecicki atlasDoroczna konferencja w Orlando to od lat jedno z największych i najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w branży IT na świecie. Tegoroczna edycja, mająca miejsce na początku lutego, obfitowała w ponad 200 sesji tematycznych, które zgromadziły w sumie pięć tysięcy uczestników. Bogusław Święcicki, CIO Grupy Atlas, opowiadał o wdrożeniu platformy IBM Connections, która radykalnie przyśpieszyła trwający od 2012 r. proces konsolidacji Grupy, złożonej z 22 rozproszonych geograficznie spółek.

Social Business po polsku

Wystąpienie na IBM Connect w roli prelegenta to wyzwanie, któremu wcześniej nie udało się sprostać żadnemu Polakowi. Spośród setek konkursowych prezentacji każdego roku komitet typuje najbardziej innowacyjne, najciekawsze projekty, mogące być wartościowymi lekcjami dla słuchaczy konferencji.
Atlas zaprezentował bardzo ciekawe wdrożenie, nie tylko ze względu na skalę przedsięwzięcia, ale i szybkość oraz sposób jego realizacji. Zazwyczaj platformy społecznościowe wykorzystywane są do przekazywania miękkich informacji, a w tym przypadku mieliśmy do czynienia z tzw. twardym socialem – część teoretyczna dotycząca zmian w organizacji była przygotowana. Duży wkład klienta, w tym gotowe polityki konsolidacyjne oraz wsparcie zarządu zdecydowały o szybkich, spektakularnych efektach – komentuje Andrzej Olsztyński, IBM Enterprise Social Solutions Sales Leader for CEE.
Bogusław Święcki, który w Orlando mówił o tym, jak osiągnąć synergię wynikającą z konsolidacji ponad dwudziestu rozproszonych geograficznie spółek, przyznaje, że wdrożenie IBM Connect było jednym z najciekawszych wyzwań w jego życiu zawodowym.
Konsolidacja spółek o zróżnicowanych strukturach, stylach zarządzania, odmiennej kulturze, to bardzo złożony proces, który dzięki platformie udało nam się znacząco usprawnić i przyśpieszyć. Czarno na białym widać to w wymiarze finansowym: zakładane na okres 3 lat oszczędności – 10 mln zł na koszcie realizacji zadań wyznaczonych strategicznym planem konsolidacji – zostały osiągnięte w ciągu pierwszego roku . Jeszcze bardziej cieszą inne korzyści wynikające z wdrożenia narzędzia: wyłanianie się nowych liderów, nowych kompetencji menedżerskich, zwiększenie transparentności organizacji i efektywności komunikacji, a także duże zaangażowanie pracowników wynikające z demokratyzacji planowania i wykonywania decyzji – wylicza Bogusław Święcicki.
CIO Grupy Atlas cieszy się, że atmosfera podczas jego prezentacji była bardzo sprzyjająca: goście przysłuchiwali się z widocznym zainteresowaniem, padło wiele ciekawych pytań.

Millenialsi na start

Bogusław Święcki przyznaje, że wdrażając IBM Connections, myślał o przyszłości Grupy Atlas, w której strategiczne decyzje niedługo podejmować będzie pokolenie tzw. Millennialsów, czyli osób urodzonych na przełomi lat 80 i 90. Dla nich platforma społecznościowa to naturalne środowisko, które staje się intuicyjnym, maksymalnie efektywnym narzędziem do sprawnego zarządzania projektami.

Dziś z platformy IBM Connect korzysta w Atlasie ponad 500 użytkowników, realizujących zadania w prawie 100 projektach. Podstawowy cel: zmianę organizacji i kultury pracy, niosące wymierne korzyści, udało się już osiągnąć.
W tej chwili koncentrujemy się na szkoleniu kolejnych użytkowników i wdrażaniu ich do realizacji projektów – mówi Bogusław Święcicki.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top