comarchGłównym celem wdrożenia Comarch ECM była strukturyzacja całego procesu obsługi zobowiązań przy jednoczesnym zapewnieniu pożądanej automatyzacji i przyjazności wobec użytkownika. Co więcej, Technicolor wymagał solidnych pracy procesów workflow, które byłyby dokładnym odzwierciedleniem procesów biznesowych, a żeby obejść się bez zbędnych e-maili i rozmów telefonicznych, trzeba było poprawić to i owo.


 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Technicolor – światowy lider w sektorze mediów i rozrywki – zajmuje czołowe miejsce wśród innowacji cyfrowych. Działalność firmy opiera się na trzech segmentach operacyjnych, poświęconych odpowiednio technologii, usługom rozrywkowym, oraz domowi w sieci („Connected Home”). Firma już od stu lat czynnie przyczynia do rozwoju technologii i usług video. Technicolor zajmuje na świecie pozycję lidera w zakresie rozwoju technologii i dostarczania usług i rozwiązań obejmujących produkcję cyfrową, post produkcję oraz dystrybucję szerokiemu gronu twórców, operatorom Pay-TV oraz dostawcom usług sieciowych. Aby sprostać rzeczywistym problemom i wyzwaniom branżowym w działających przedsiębiorstwach, Grupa tworzy szereg odpowiednich innowacji.

WYZWANIA BIZNESOWE

Olbrzymia skala międzynarodowych operacji prowadzonych przez Technicolor stworzyła konieczność zarządzania P2P. Konieczna była optymalizacja następujących zadań:
  • Automatyczna rejestracja napływających dokumentów finansowych,
  • Śledzenie procesów,
  • Sprawozdawczość i pomiar kluczowych wskaźników efektywności KPI,
  • Integracja z rozwiązaniami ERP,
  • Dostosowanie pracy workflow do procesów biznesowych,
  • Elastyczność workflow.
Głównym celem wdrożenia Comarch ECM była strukturyzacja całego procesu obsługi zobowiązań przy jednoczesnym zapewnieniu pożądanej automatyzacji i przyjazności wobec użytkownika. Co więcej, Technicolor wymagał solidnych pracy procesów workflow, które byłyby dokładnym odzwierciedleniem procesów biznesowych, a żeby obejść się bez zbędnych e-maili i rozmów telefonicznych, trzeba było poprawić to i owo.

ROZWIĄZANIE

Oferowane przez Comarch rozwiązanie Accounts Payable pozwoliło firmie na przekształcenie, usprawnienie i automatyzację procesów przetwarzania dokumentów finansowych. Wdrożeniu towarzyszyła również integracja globalnych procesów obsługi zobowiązań. Zadaniem Comarchu była zatem ścisła współpraca z firmą i opracowanie odpowiednio kompleksowego i elastycznego rozwiązania. Aby sprostać oczekiwaniom klienta, Comarch zastosował własny, prawnie zastrzeżony produkt SaaS i zapewnił kompleksowe usługi w zakresie doradztwa i rozwoju na całym etapie wdrożenia projektu.

Rozwiązanie Comarch ECM Accounts Payable umożliwia lub usprawnia następujące procesy:
  • Gromadzenie faktur ze wszystkich kanałów komunikacji (dokumenty papierowe, e-maile, pliki PDF, kanał EDI),
  • Automatyczne zbieranie danych (OCR) oraz ich walidacja,
  • Workflow przypisania kosztów,
  • Weryfikacja i akceptacja,
  • Archiwizacja faktur w elektronicznym repozytorium,
  • Dwukierunkowa synchronizacja danych z 6 systemami planowania zasobów (ERP).
PROCES WDROŻENIA

Główne czynniki, które zadecydowały o wyborze Comarchu spośród zgłoszonych ofert to zdaniem firmy Technicolor elastyczność oferowanego rozwiązania i liczne referencje wystawione przez dotychczasowych klientów. Opracowanie i wdrożenie globalnego rozwiązania, które początkowo zastosowano w dwóch przedsiębiorstwach, zajęło mniej niż 5 miesięcy. Po trzech kolejnych system z powodzeniem wdrożono we wszystkich 34 podmiotach. Cały projekt zajął 10 miesięcy.

Projekt stanowił szczególne wyzwanie ze względu na złożoną strukturę i globalny charakter firm w obrębie grupy. Dzięki elastyczności rozwiązania Comarch ECM możliwa stała się ich integracja w ciągu zaledwie dwóch dni roboczych.

KORZYŚCI

Po udanym wdrożeniu systemu, firma Technicolor osiągnęła kluczowe cele wyznaczone na początku projektu. Użytkownicy rozwiązania Comarch ECM w Grupie Technicolor korzystają obecnie z szeregu funkcjonalności, z których najważniejsze to:
  • Wysoki stopień automatyzacji,
  • Elastyczność workflow,
  • Możliwość integracji,
  • Użyteczność systemu,
  • Jednorazowe logowanie,
  • Model Saas.
Comarch ECM to dla firmy Technicolor i jej pracowników (użytkowników końcowych) nie tylko rozwiązanie wydajne i wygodne w obsłudze; ma ono także wpływ na ich wyniki biznesowe. Według danych dostarczonych przez Technicolor współpraca z Comarchem zaowocowała szeregiem korzyści, w tym: •
  • Poprawą jakości procesów,
  • Skróceniem procesu zatwierdzania faktur (AP),
  • Usprawnieniem procesów i umożliwieniem ich audytu,
  • Zgromadzeniem wszystkich faktur w jednym miejscu,
  • Funkcją samoobsługi: wszyscy użytkownicy mają dostęp do statusu faktur w ramach narzędzia Comarch ECM,
  • Poprawą relacji z dostawcami.
Zanim wdrożyliśmy rozwiązanie Comarch ECM, rejestracja i przetwarzanie dokumentów wymagały dużych nakładów czasu i żmudnej pracy. Przypisanie i akceptacja kosztów odbywały się za pośrednictwem poczty elektronicznej, wskutek czego trudno było śledzić procesy i zrządzać ich statusem. Brak integracji z systemem ERP oznaczał, że dane z zatwierdzonych faktur trzeba było rejestrować ręcznie, a to negatywnie wpływało na ich dokładność. Po zakończeniu projektu Comarch ECM dysponujemy kompleksowym rozwiązaniem, które pozwala przetwarzać dokumenty w sposób szybki i niezwykle elastyczny. Jako firma skupiona na technologii umiemy docenić prawdziwy profesjonalizm w dziedzinie IT. Comarch jest bez dwóch zdań godny polecenia – mówi Olivier Labelle z Technicolor
Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Sage | Enterprise Management – korzyści biznesowe i oszczędności w firmach produkcyjnych

Wdrożenie nowoczesnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem ma pozytywny wpływ na całą organizację. Jak obliczyła firma badawcza…

Najważniejsze trendy w ECM na 2019

W 2020 roku na świecie będzie 45 zetabajtów danych, jak podają eksperci Cloud Technologies, dlatego wydatki firm na ich przetwarzanie drastycznie…

OSM w Piątnicy – kompleksowe wdrożenie ERP w branży spożywczej

Sektor spożywczy oczekuje od systemów ERP przede wszystkim zaspokojenia potrzeb w zakresie rozliczania i optymalizacji produkcji, a także…

Rozwiązanie IFS Customer Engagement wybrane przez Baxi Heating

Baxi Heating Ltd decyduje się na wielokanałowe centrum obsługi klienta firmy IFS, które stanowi opartą na chmurze platformę dla telefonii i…

Włoska firma obuwnicza Finest Shoes wybrała system ERP Infor M3 Fashion

Finest Shoes, włoski producent obuwia i właściciel marki Atlantic Stars wybrał aplikację ERP Infor M3 Fashion w wersji Infor Accelerator for…

Długotrwała współpraca liderów – Kelvion stawia na system TETA ERP

Firma Kelvion Machine Cooling Sp. z o. o., oferująca jeden z największych portfeli produktowych w dziedzinie wymienników ciepła w Polsce, od 20…

Previous Next Play Pause

enova365 490x120 2

Katalog Rozwiązań IT

Back to top